Liten ska bli stor


Här är lillskruttan inte mer än nio veckor gammal och hade varit hos oss endast en vecka.

Strössel är inte alls nio veckor gammal längre, utan istället snart nio månader. Och det är nu dags att starta på Brukshundklubben med henne. Någon valpkurs finns inte längre, utan nu för tiden heter det Allmän Lydnad 1. Varför vet jag inte, men så är det. Och visst någon valp är Strössel inte längre, utan hon har faktiskt hunnit gått och blivit en unghund.

Bläddrandes bland bilderna från när hon var liten blev jag lite valpsjuk - igen. Hur liten och otroligt söt hon var vår lilla skrutta när vi hämtade hem henne, och känslan av att sitta där i bilen hem med henne i knäet och inse att livet för alltid skulle vara förändrat - till det bättre. Nu snuddar jag återigen på att låta som en nybliven mamma, vilket jag brukar göra när jag pratar om Strössel, men jag tycker ju så vansinnigt mycket om den där hunden.

Nu åter till Bruks - nu ska valpen (förlåt unghunden) lära sig massor av saker. Det där med sitt, ligg och stanna kvar och så lite andra cirkustricks kan hon redan, men det jag ser fram emot att hon ska lära sig är saker som att komma på inkallning (kan vara passande när hon rymmer), gå fint i kopplet (så kanske man kan slippa få kramp i armen varje gång man går ut med henne) och kunna vara lugn bland andra hundar (och inte vilja leka precis hela tiden).

Så off we go - så får vi se hur lektion ett går helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: sophie

Gick träningen bra? Vilken har ni som instruktör? =)

2011-03-17 @ 16:22:15
URL: http://kallenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0