Jobb, löpning och panerad torsk

Denna måndagen har känts lite sned... eller bakvänd... eller i vart fall lite upp och ner. En liten försovning imorse och stressen fick svetten att lacka i min panna. Sedan så hittades inte bilnyckeln, Strössel vägrade att äta sin mat trots att jag lockade med yoghurt ovanpå torrfodret och hur min garderob ser ut just nu vågar jag inte ens tala om - hittar någonting där gör man i alla fall inte.

Och det verkar vara lite så med dagar som börjar fel - de vänder sig inte riktigt. Balansen kommer liksom inte riktigt tillbaka. Så var det även denna måndag.

Balansen infann sig återigen först efter kvällens löparrunda och efterföljande middag. Middagen blev en dinkelmjöl- och sesamfröpanerad torsk som stektes i (rikliga mängder) smör och till det potatismos, grönsaker och citronsås. Mumsfilibabba är ordet. En middag värdig en måndag.

Både Strössel och Skrutten ligger utslagna medan jag kikar med ett öga på Big Brother. Man kan ju bara kika med ett öga i taget, då slipper man liksom erkänna att man faktiskt tittar på sådant program.

Ungefär lika lite som man vill erkänna att man vill köpa en skiva som heter Absolute Dance Spring 2011 - när köpte man en "Absolute"-skiva sist liksom? Nej just det, det var ett tag sedan. Stavas det förresten Absolute? Eller Absolut? I vilket fall...

Nu tror jag nog att nästa steg i livet är att böja sig framåt, snusa Strössel i nacken och viska god natt, sedan blir det att sluta mina små blå - för imorgon är en helt ny dag, en stor dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0