Årets första grillning




Underbar middag med smak av sommar. Grillad fläskkarré, ugnsbakade rotfrukter i fint samspel
med en kall mangosås.

I bilen på väg hem från jobbet så hade jag Skrutten på telefonen (pratade i handsfree så klart, inget annat medans körning) och samtalet gick ungefär:

Skrutten: Vill du ha mat när du kommer hem?
Suss: Nja... Vi ska ju hem till päronen i Hällevik på fika nästan direkt när jag kommer hem... Så jag ber nog bara mor att fixa en macka eller så...

Suss: Eller förresten - vad har ni lagat?
Skrutten: Vi har grillat och så är det lite rotfrukter till...

Suss: Grillat..? Som  i grillning...? Alltså grillning som i riktigt grillning?
Skrutten: Eh ja...

Suss: Jag äter hemma!

Hastighetsbegränsningarna hölls kanske inte riktigt efter det samtalet, vrålhungrig som jag också råkade vara, men snabbast hem ville jag. Och så gott det var. Speciellt för en grilltokig som jag. Premiärgrillning - check!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0