Tittar in

Det råder landskamp mellan Sverige och Norge på TV3, det nya programmet Landskampen har nämligen haft premiär, samtliga i soffan sitter på helspänn och programmet verkar faktiskt vara riktigt bra.

Annars så känner jag mig smått orolig över att ett litet lurigt virus är på väg att bryta ut i min kropp. En eller två nysningar har inträffat under dagen, halsen kliar lite smått, huvudvärken är ett faktum och det känns hela tiden kallt fastän att det eldas rejält i brasan här hemma.

Måtte det bara inte bryta ut, för jag har varken tid eller lust med någon sjukdom här inte.

Den där tiden (och lusten) måste nämligen istället läggas på jobbet, som tar det mesta av min tid just nu. Denna veckan har varit riktigt späckad och jag har stundom haft något svårt att se "ljuset i tunneln" men imorgon är det faktiskt fredag och det där ljuset kommer med all säkerhet att infinna sig. Ett litet fint ekorrhjul. Någon som känner igen sig?

Även om det är mycket att göra och att det är tusen nya intryck varje dag (som det är när man är ny på jobbet) så är det fortfarande riktigt riktigt roligt och jag har haft turen att ha fått riktigt trevliga kollegor. Dessa är ju helt klart den största anledningen till att jag redan känner mig hemma, efter bara knappt en månad.

Sedan kan det ju tilläggas att det har rådit kosmisk obalans denna veckan. Det har liksom gått lite åt fel håll allting och har inte riktigt velat vända.

Nu började vi prata här (hela kollektivet) om olika ovanor som flickvänner respektive pojkvänner stör sig på när man varit ihop länge. Det här kan nog sluta hur som helst...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0