Söndag och snön smälter bort

Även fast det antagligen (läs högst troligtvis) bara är tillfälligt att det är plusgrader och snön därför smälter/regnar bort, så blir man ändå lite glad. Lite glad över att det skymtar fram ett litet grönt grässtrå där under snön någonstans för första gången på flera månader och lite glad för att detta gröna grässtrå påminner om den tid som vi har framför oss - våren.

Himla tjat om väder och så överallt visst?

Men det är ju så i detta land, vintern är så förbenat grå, kallt och trist och framför allt lång, att man hinner tröttna flera gånger om innan den är över. Och jag är absolut en av dessa.

Annars så händer det inte mycket i detta hem på Grottvägen denna söndag. En sen frukost, inte mer än Onepiecen som får agera outfit, Skrutten är ute en sväng med Strössel innan han kommer tillbaka för att återigen sätta rumpan här i soffan bredvid mig och fortsätta vårt maraton i How i met your mother.

Adis kom med frukost under morgonkvisten, kanske närmre lunchtid men det är ju söndag så vad gör det? Och till detta fanns också vetelängd och delikatobollar som alldeles strax ska förtäras med en kopp kaffe. Mys i stora lass.

Mys, mys och åter mys har det varit denna helgen. Dejt- och familjemys i fredags, tjejmys igår och idag är det söndagsmys.

Och imorgon är det måndag och jobb igen. Tack och lov är jag inte en söndagsångest-människa, utan tycker (oftast) om att gå till de jobb jag haft (kanske inte under restaurangtiden i och för sig) och slipper den där känslan på söndagar över "åh nej nu är det jobb imorgon igen...". Det hjälper säkert till lite också att det är tredje veckan veckan (bara) på det nya jobbet.

Igår blev det hemmaihopknåpad sushi. Och gott det blev. Detta förstärktes säkert av att jag haft sushicravings ett bra tag nu. Dock förde sushin med sig en längtan efter Myran (alla våra sushistunder på Ipai Ipai i Uppsala) och Köpenhamn och fina C (sist jag gjorde hemmagjord sushi). I övrigt var det alldeles förträffligt att få hänga med fina tjejerna och kolla på film. Ok, jag kommer varken ihåg vilken film det var eller vad den handlade om för det enda vi gjorde var att pratade.

Nu tillbaka till det kalla glaset Pepsi och How i met your mother.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0