Helgen som var


Ett styck piano flyttade in här på Grottvägen. Strössel godkände det ganska så omgående.


Kajan och jag besökte Karlshamns Resemässa (en numera årlig tradition) där vi åt en underbar buffélunch
på Gourmet Grön innan det var dags att besöka mässan.




Lördagskvällen spenderades hemma hos Ax där det mystes loss för fulla muggar. Förutom att få lov
att gosa loss med båda en Rottweiler och en Dansk-Svensk Gårdshund så bjöds jag även på en av
mitt livs bästa stunder. Detta var när lille Prinsen fyrade av en skrattsalva mot mig och hans mor
under grötstunden, en skrattsalva som kom ända ifrån hans lilla maggrop och som gjorde att tårarna
sprutade på oss som fick lov att njuta av denna fina stund. Vissa stunder i livet får liksom allting
att falla på plats på något lustigt sätt. Detta var en sådan stund.


Under denna söndag så var vädergudarna på sitt allra bästa humör och bjöd på ett fantastiskt solsken.
Skrutten, jag och Strössel tog tillfället i akt och åkte till Sandviken för bollkastning och allmänt "hopp
och lek". Väldigt, väldigt härligt.




Som avslutning på helgen lagades det söndagsstek här hemma. Min allra första gång faktiskt. Det var
tänkt som ett litet tack för hjälpen för pianoflyttandet för de starka killarna som hade hjälpt mig med
detta "projekt". Och mycket slurpigt blev det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0