Sveriges godaste macka?


Om det skulle funnits (eller det kanske det finns...) en tävling där man tävlade om Sveriges godaste
macka så hade jag lätt sänt in denna macka, eller i vart fall en variant av den, som tävlingsbidrag.

Till frukost idag blev det kaffe med sojamjölk med vaniljsmak och två mackor av ovan visade slag. Det där vaniljkaffet har jag faktiskt lyxat till det med varje dag denna veckan. Skrutten råkade nämligen köpa fel förra helgen och jag hade inte tänkt så mycket på det tills jag såg förpackningen. Mest tänk "riktigt gott kaffe det där" varje morgon i bilen.

Vanligtvis så blir det ju sojamjölk i en nyttigare variant, osötad, och trots den godheten som finns i vaniljvarianten så får det nog vara slutlyxat gällande morgonkaffet, för om mina misstankar är rätt så innehåller vaniljsojamjölken ganska så mycket socker. Och det är nog inte så bra att dra i sig varje morgon.

Mackan som förtärdes till frukost idag är nog inte den heller av något vidare nyttigt slag - men ack så gott. Det är en gammal familjespecialitet. Många tänker dock "oj det där var många olika smaker på en gång" när de ser mackan och de får ofta också något konstigt ansiktsuttryck.

Men jag lovar den är väldigt väldigt god. Sältan från korven (som egentligen ska vara Onsalakorv i tjocka skivor, men man tager vad man haver) och osten som blandas med det söta från hallonsylten och sedan ackompanjerat av krispigt rostat bröd. Slurp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0