Söndag och höjd hjärtfrekvens

Just nu sitter jag i soffan och E-Channel (som jag faktiskt inte kikat på på oväntat länge) rullar i bakgrunden. Men det är varken i soffan eller på E-Channel som mina tanker vilar. Dessa tankar, funderingar och egentligen den totala hjärnverksamheten vilar just nu på vad jag och min kära Skrutt gjorde idag under förmiddagen.

Idag skrev vi nämligen ner våra namnteckningar på var sin svart linje som fanns i ett köpekontrakt. Det är alltså en stor dag i mitt och Skruttens liv idag. Det hela känns fantastiskt roligt, omvälvande, pirrigt, skrämmande - allt på en gång. Som sig bör när man tar ett stort steg i livet.

Det hela var dock lite kaosartat, på grund av vissa saker som uppstod under kontraktsskrivningen, men i det hela så gick det bra. Men när det varit lite små missförstånd, som egentligen lätt skulle kunna ha avhjälpts, så blir det lite så att det finns en kvardröjande magkänsla som känner sig lite förvirrad. Hjärtfrekvensen höll på att skjuta i höjden där ett tag.

Fast egentligen är vi ju så klart överlyckliga, och det kommer att bli fantastiskt alltihopa. En dag och i en annan del av livet, en ny del. Men inom en ganska så snar framtid.

Nu poppade Nigella fram på TV:n och det påminner mig plötsligt att de sa på radion i veckan att det är ungefär 75 matlagningsprogram på TV som visas nu. Sanningen är ju dock att jag säkerligen gillar de allra flesta av dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0