Livet far förbi...

...i ett rasande tempo. Ok, det där med "rasande tempo" och "livet" i samma mening lät kanske lite väl drastiskt. Men tiden går fort, väldigt fort, och dagarna flyger förbi. Att det redan är onsdag imorgon är nästan inte klokt.

Imorgon är det konferens hela dagen, på torsdag en snabbvisit i Stockholm (upp och ner samma dag) och sedan är det fredag... igen. Under den där snabbvisiten ska jag, trots tidspress, hinna i alla fall få en liten skymt av vännerna som är bosatta där uppe.

Sambosarna hade lagat lövbiff med pommes och bea precis till när jag kom hem. Tom mage och en mage som hade varit tom sedan sju timmar och en lång dag, då blir man ordentligt glad för en sådan hemkomstöverraskning. Hade kunnat pussa dem båda två mitt på munnen av glädje. Men jag avhöll mig från att göra det, kanske bara hade blivit konstigt.

Nu visas det film på projektorduken här hemma. Det var valsystem i vanlig ordning (lång historia) och då inser man lite hur konstigt det faktiskt kommer att bli att flytta isär allihopa, eller inte allihopa men i alla fall dela på paren, även om vi har vetat om det ända från början.

Filmen som visas är Man on fire med Denzel Washington och Dakota Fanning (bland andra) men inga snacks till filmen, är ju fortfarande godisfri månad som gäller. Fast idag måste jag erkänna att jag är bra sugen på att öppna den där godislådan här hemma...


Kommentarer
Postat av: sophie

Godis är lätt att låta bli me kakor... =(

2011-02-09 @ 10:23:34
URL: http://kallenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0