Morgonpromenad

Idag var det allt lite kämpigt under morgonpromenaden. Promenadstigen blev istället uppe på berget, så att jag kunde ta med mig Strössel som får springa fritt där uppe, och inte den vanliga runda runt Hörvik. Men dels var jag lite sen och sedan så ville Strössel lukta på varenda liten blomma som fanns och fastän att jag vet att det är så med en liten valp som upptäcker världen så blev jag lite smått frustrerad över att vi inte kom framåt, och inte alls lika lugn som jag brukar bli av den där morgonpromenaden.

Men väl uppe på berget, då jag möttes av denna underbara utsikt, och då Strössel kunde springa utan koppel och själv välja när hon ville lukta på blommor och när hon ville springa ifatt matte, så vändes allting helt plötsligt. Den där stressen över att hinna med både morgonpromenad och frukost innan det var dags för jobb och möte inne i city var som bortblåst. Strössel och jag satte oss till och med ner en stund på en stor sten, så att hon fick vila de små benen och jag fick andas lite.


Finaste valpen i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0