Måndag



Idag är det måndag och ny vecka - igen. Helt sjukt ibland hur fort tiden faktiskt går. Denna måndagsmorgon, som startades med att jag återigen blev påmind över att "sovmorgon" inte längre finns när man skaffat valp, har spenderats framför datorn, med telefonen mot örat och cirka tusen telefonsamtal har avverkats.

Det tar sin lilla tid när alla samtalen inleds med en väntan på några(!) minuter i telefonkö innan man ens kan inleda sitt samtal.

Det underbara bolaget Telenor har redan fått flera påringningar var av ett har gått bra (fick flera hundralappar i kompensation för att de var så sega med att laga min iPhone i somras) medan det andra gick si så där. Under det senaste samtalet försökte jag nämligen avsluta mitt mobila bredband, som känns lite överflödigt nu när vi bor i huset och äntligen har fått "riktigt" när.

Men när jag försökte avsluta abonnemanget för det mobila bredbandet så svarade kundtjänstsnubben "nja det blir nog lite svårt i och med att du har bindningstid till och med april 2011". Suck. En stor del av senhösten förra året gick ju åt till att skaffa det där mobila bredbandet (eller kanske mer riktigt bråka med Telenor) och det sista jag såg till var att jag absolut inte skulle ha någon bindningstid på det abonnemanget, för bunden till Telenor är det sista man vill vara. 

Om Telenor ens visste hur mycket huvudbry de orsakar. Kundtjänsten skulle lyssna på avtalet som vi spelade in och sedan ringa tillbaka. En sak är i alla fall säker, oavsett om jag kommer att få det mobila bredbandet avslutat idag eller om jag kommer att behöva betala för något som jag aldrig använder ända tills april nästa år, så efter att mina abonnemang hos Telenor (bredband plus iPhone) har gått ut så kommer jag aldrig att bli kund hos dem igen.

Det blir nog att gosa med Strössel ett tag nu och därigenom bunkra upp med massor av positiv energi, man kan ju inte börja veckan med massor av negativ energi liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0