Mammaledig?

I och med att Skrutten börjat jobba så är jag ju själv på dagarna med lilla Strössel, och vi myser loss för fullt, men jag erkänner att det är som... som att vara mammaledig. Nu vet jag i och för sig inte alls vad jag talar om egentligen för jag har ju faktiskt inte varit mammaledig någon gång, men enligt mig så finns det vissa likheter.

Bland annat så är det helt plötsligt ett projekt allt man ska göra. Behöver jag åka och handla så är det liksom inte "bara att åka och handla" utan valp måste kissas, in i bilen, ställa bilen i skuggan, öppna ett fönster, ge valpen en liten godisbit, springa in och handla allt man ska (fort ska det gå), tillbaka till bilen, kissa valpen, ge valpen en godisbit och sedan bege sig hemåt igen. Och allt tar dubbelt så lång tid än vad vad man tror.

Nu har vi i alla fall landat på soffan en stund och snart så ska jag bege mig ut i löparspåret en runda, efter det kommer Kajan och får lite middag i magen och därefter bär det av till Strandvallen för att se MAIF möta Häcken.


I affären innan idag passade jag på att få med den nya ELLE-tidningen hem, bara för att sedan upptäcka att jag faktiskt får den hem i brevlådan. Förvirrad - ja visst, onödigt - ja visst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0