Lördag


Började med första ridlektionen för terminen. Fick stallets näst största häst - Dex. En fantastisk krabat visade det sig, fast träningsvärken idag (söndag) skvallrar om hur pass mycket benen fick jobba tillsammans med denna häst. (Om det undras över den svarta rutan så var jag trött, osminkad och svettig när bilden togs, ok för "nakna sanningar" men någon måtta får det vara...)


Sedan tog jag, Lisen och Kajan oss till Rinkaby för att loppisfynda. Trevligt värre, fastän det bara var Kajan som faktiskt fyndade.


Efter loppisen tog vi oss en runda till Grottvägen för frukost/lunch/fika och då uppmärksammade Skrutten oss på att Hif mötte Atlas på hemmaplan och vi vandrade då upp till Grönavallen och fick sitta i höstsolen och se "de gröne" vinna med 3-2. Strössel somnade till "lite" i famnen.

 
Samtidigt som matchen spelades så var det ett stort polispådrag här ute på Lister, det var nämligen så att det hade samlats en massa aktivister som skulle demonstrera mot minknäringen och minkfarmar finns det ju en del här ute. Så massor av poliser och till och med polishelikopter höll ordningen under demonstrationen. Och Lisen och Kajan spejade nyfiket mot aktivisterna.


Fina polishästar fanns på plats också. Nej vi var inte alls byfånar som skulle kolla in spektaklet som skedde och till och med ta bilder på det hela!


Kvällen avslutades fantastiskt med födelsedagsfirande av fina A. Och där hemma finns nu äntligen fina Prinsen också. Som vi har längtat och som vi gosade igår. Lyckan var total när jag fick äran att byta en blöja och när jag sedan bar tillbaka Prinsen till soffan där vi hade vårt lördagsmys så kunde tårarna inte hållas tillbaka längre. Att känna hans lilla kropp mot min axel var den bästa känslan på mycket mycket länge. Äntligen får mina fina vänner sin belöningen för månaderna som har gått sedan maj.

Hela lördagen var en sådan där dag som var ganska oplanerad egentligen. Vi bara flöt med vad som hände för dagen och detta resulterade i en riktigt bra dag. Sådana dagar ger energi för många dagar framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0