Invägningsfredag

I fredags var det ju dags (och som vi säkert minns så var jag "smått" orolig i torsdag) för invägning. Dagen innan såg det inte alls bra ut, men på fredagsmorgonen så ljusnade det lite när jag slog en kik på vågen. Kan ju tala om att jag aldrig förr haft så bra koll på vad jag väger olika tider på dygnet som nu.

En lång morgonpromenad och en löparrunda med Kajan på eftermiddagen blev den sista träningen innan invägning. Och vågen landade på minus 1,1 kilo från förra veckan. Helt ok resultat med tanke på att träningen kanske inte varit riktigt lika nitisk som förra veckan, och sedan hade ju en liten kärleksmums också slunkit ner.

Fast i tävlingssammanhang spelade de där 1,1 kilona mindre roll - för Ea han tog hem det hela genom att hålla sin viktminskning från förra invägningen. Lika galet som sist. Så den där viktkampen som vi trodde skulle hålla på i några veckor tog minsann slut på mindre än två.


Efter invägning blev det en efterlängtad brakmåltid i form av tacosfrossa. Fantastiskt vill jag lova.


Efter mat och EM-kvalmatch så myste Strössel och Kajan loss här hemma i soffan. Välförtjänt mys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0