Försovit mig..?!

Igår sa jag till Skrutten att ta med sig arbetskompisarna och komma på frukost här hemma idag.  Det är så mysigt när de alla väller in och man får hänga med grabbarna lite på morgonkvisten. Så efter morgonrundan (6.30) med Strössel så gick jag och la mig igen och tänkte att Strössel som vanligt bara skulle sova någon timme till, så någon väckarklocka behövdes ju inte.

Märk min förvåning när jag vaknade av en skåpbilsdörr som stängdes utanför huset och det faktiskt var hela byggänget som var på intåg. Klockan hade hunnit bli tio i nio och Strössel sov gott uppe på min kudde med nosen djupt instoppad i mattes hår.

"Just dagen som jag behövde gå upp i tid väljer du att ta sovmorgon..." tänkte jag med en suck.

Så någon vidare frukostbjudning blev det inte, fast lite kaffe, vattenmelon och ägg dukades det fram ganska så fort, fortfarande iklädd pyjamasen. Resten fixade killarna själva.

Fast när man tänker efter så fick jag ju en sovmorgon där mysfaktorn var hög istället - helt klart värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0