Även denna morgon en tidig sådan

Tack och lov inte riktigt lika tidig som igår, en hel timme extra lät Strössel matte sova idag. Och nu sitter vi framför Nyhetsmorgon, drömmer oss bort att det är vi som är den där trisskraparen och valpen har faktiskt intagit ett lite mer lugnt tillstånd.

Nyhetsmorgon visas ett inslag med temat höstens skor samtidigt som jag valpen ligger bredvid mig och tuggar på ett tuggben och en varm kopp kaffe finns i min hand, jag lyxade till och med till det idag genom att värma mjölken innan den åkte i kaffet, och nu känns denna morgon som en njutningarnas morgon.

"Lite" inspirerad blev jag nog allt av inslaget på Nyhetsmorgon och känner "lite" för att stoppa både Strössel och mig själv i bilen och åka in till Kristianstad, eller Nova i Lund eller varför inte Malmö, och shoppa loss på skor. Men sedan påminde den där tomma plånboken mig om det kanske inte är läge för skofrosseri.

Istället så skriver jag upp ett par av de där skorna som jag går och suktar efter på önskelistan, är ju en viss någon som snart fyller år, och önska kan man ju alltid göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0