Välkommen torsdag

Dagen började med en sovmorgon. En välbehövlig sådan. Det var nämligen väldigt svårt att somna igår, trots att jag och Skrutten intog sängen med borstade tänder och pyjamasarna på redan klockn nio på kvällen. Alldeles för många tankar av olika slag brottades med varandra i mitt lilla huvud, och den där John Blund släpptes liksom inte fram för att hälla sovpulvret i mina ögon, tankarna och funderingarna var i vägen.

Just nu ligger Strösslan på en rosa kudde bredvid mig här i soffan och verkar sova djupt. Den där rosa kudden verkar ha blivit en favoritsovplats för den lilla valpen. Tänka sig att just min lilla valp skulle börja gilla rosa... vem hade kunnat ana det?!

Och på tal om rosa...



...så kan man här se Strössels nya halsband. Hon har ju faktiskt blivit så stor nu att hon växt ur sitt valphalsband, som egentligen var ett katthalsband men hon var så liten så inget annat passade. Och i måndags fick hon ett alldeles nytt halsband, som kanske är "lite" för stort än så länge - men hon växer säkert in i det.

Saken var ju bara den att Skrutten hade som enda regel när vi skaffade Strössel "inte massa rosa saker till henne nu... det räcker liksom att hon heter Strössel.".

Men så "råkade" jag köpa hennes första halsband i rosa, under ett Stockholmsbesök i augusti, fast detta kunde jag motivera med att det ändå bara var hennes valphalsband och att hon därför inte skulle ha det så länge.

Denna gången kunde jag liksom inte motivera det på samma sätt, för detta halsband ska hon ju ha ett tag nu, jag försökte med ett ganska så lamt "men de hade inga andra fina i affären...".

Å andra sidan tror jag att Skrutten har insett för länge sedan att det är omöjligt att hålla mig och rosa ifrån varandra. Vi dras liksom till varandra som två magneter. Han får nog helt enkelt ta det som en del i paketet med att vara ihop med mig helt enkelt.

Och fin Strössel blev i sitt nya halsband - visst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0