Vad är det för dag idag... Vad är det för dag idag...

...nej det är ingen vanlig dag för det är Suss födelsedag - hurra, hurra, hurra!

Så dagen har börjat med skönsång av mina två sambosar, och en ytterst tidig sådan då de båda börjar jobba klockan sju, och frukost på sängen. Rostade mackor med ost och marmelad, ägg, kaffe, juice - fantastiskt. Och så presentöppning - så klart - och vilka presenter jag fick av min Skrutt. Glad, gladare, gladast är vad jag är idag.

Och sedan är jag nog lite förvånad också, lika förvånad som jag blir varje år på födelsedagen, över hur Skrutten har kunnat överraska mig så i presentvalet, hur han kan känna mig så väl och framför allt hur han har kunnat gömma presenterna i huset. Nyfiken i en strut är ju det minsta man kan säga om mig, och jag får nog erkänna att jag har letat "lite" i skrymslen och vrån efter paketer, utan att hitta någonting alls. Poäng till Skrutten helt enkelt.

Nu sitter jag bara kvar i pyjamasen i soffan, med Nyhetsmorgon på TV:n i bakgrunden och Strössel vid min sida. Allt blir lite extra bra på en födelsedag - en promenad är inte en vanlig promenad utan det blir en födelsedagspromenad, en middag blir inte bara en middag utan det blir en födelsedagsmiddag och inte ens kaffet är en vanlig kopp kaffe utan födelsedagskaffe. Underbart att fylla år.

Snart kommer byggkillarna på lite frukost och dagen där efter är ganska så ouppstyrd, i alla fall från min sida, och det blir mest att bara mysa runt - sedan ikväll blir det middag ute med min fina Skrutten - födelsedagsmiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0