TGIF

Ok, så annorlunda kanske det inte är när man är hemma hela tiden och det sedan blir fredag. Blir kanske inte riktigt samma fredagskänsla när man inte jobbat en hel arbetsvecka.

Fast det underbara är ju att andra (de som jobbar) blir lediga och därför händer det massor av roligheter på helgen. Det finns inte särskilt mycket planerat just för tillfället, men det brukar snabbt planeras upp. Kring lunch idag ska jag åka in till city och titta på lillebrors nya lägenhet. Jag har fått det ärofyllda uppdraget att sköta inredningen - vansinnigt roligt ju.

Och sedan blir det nog fredagsmys för hela slanten ikväll - Idol, snacks och cola light. Som jag fick cravings efter cola light nu. Fast får nog se till att få in en löparrunda också om jag ska ha samvete att ta del av de där snacksen tror jag.

Imorgon är det ridlektion och sedan ska eftermiddagen vigas åt att vara publik när Kajan och Anna rider Hubertusjakten - i korta ordalag en massa hästekipage som rider en två mil lång sträcka som avslutas med ett upplopp där en rävsvans jagas. Och det är den sista delen (upploppet) som jag tänkte släpa med mig Skrutten på. Då det är väldigt många deltagare så kommer det bli riktigt häftigt att se upploppet.

Nu - mer kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0