Sista tisdagen i oktober

Så är det ju faktiskt. På måndag är det ny månad och vi är snart inne i november. Detta betyder ju att det alldeles snart är dags för jul (helt galet, jag vet) och det är den högtid (efter min födelsedag) som jag älskar allra mest.

I år finns planer på att julpynta ordentligt redan till första advent. Då hinner man ju få känna på julkänslan ordentligt innan julafton kommer. Gran redan till första advent kanske? Undra hur man ska få de andra sambosarna att gå med på detta...

På dagens schema finns bland annat vardagliga tråkigheter som att åka till miljöstationen och slänga det berg av återvinning som har samlats här hemma. Fruktansvärt fort går det att fylla de olika bägarna med plast, glas, tidningar eller pappersförpackningar. I och för sig beror ju det egentligen på att vi är duktiga på att återvinna och inte slänger allt i det brännbara och sedan ner i soptunnan. Men "lite" drygt är det ändå att behöva släpa med sig allt i bilen och tömma på återvinningscentralen... eller vad det nu heter.

Men förutom sådant här småtråkigt vardagspyssel så ska jag alldeles strax bege mig till Skåne för att gå en barnvagnspromenad och det är dagens stora och mysiga event. Tur verkar vi ha med vädret också för solen skiner utanför fönstren, fast den värmer ju kanske inte så väldigt mycket kände jag redan under morgonkvisten, men mysigt är det ändå - bara att på med de varma kläderna helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0