Måndag

Ny vecka... igen. Varje måndag sitter man här och fascineras över hur fort tiden går. Både veckodagar och framför allt helgen svischar förbi bara känns det som.

I helgen har det hunnits med både ridlektion, långpromenad i skogen, födelsedagsfirande av Skruttens pappa, en sväng till Hörvikens IF:s 75-års firande och söndagsmys för fulla muggar.

Gällande det där 75-års firandet så var tanken att jag och Skrutten bara skulle "dit och säga hej" för ärligt så var vi rejält trötta (kanske börjar bli gamla trots allt...) fastän att klockan bara var runt tio på kvällen när vi körde ifrån Skruttens pappa. Och någon tanke på att stanna länge på festen i Hörviks bygdegård eller ta en svängom på dansgolvet fanns absolut inte med i bilden.

Stannade länge gjorde vi inte, för lilla Strössel var hemma själv under tiden. Men dansade det gjorde vi. Tog kanske tre sekunder innan min handväska kastades på en stol och jag var uppe och buggade på dansgolvet. Under bandets första låt redan - kan ju tilläggas. Kanske inte var helt på eget initiativ kanske, men vad gör det? Vansinnigt roligt hade jag i alla fall.

Totalt sett var vi nog på festen någon timme. Sedan tog samvetet över och vi ville hem och bädda ner oss tillsammans med valpen här hemma. Men den timmen var riktigt riktigt rolig, och jag skrattade nog hela tiden, kanske så var det så att vi fick ut det bästa av festen? Plockade russinen ur kakan liksom. Kom när alla hade fått några glas vin "innanför västen" och hade som roligast, men gick innan det blev för mycket vin "innanför västen" och det blev överladdad. Slutade på topp ungefär. 

Så istället för att bli långvariga på festen så jag tog Skrutten under armen och gick hemåt till Grottvägen. Där tog vi vår lilla valp, chipsskålen som fanns kvar från förfesten och gick upp till sovrummet, kröp ner under täcket och kollade på en film.

En helt vanlig lördag - men en alldeles utmärkt sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0