Från tråk till gammal kärlek

Jag och Skrutten sitter bredvid varandra, med varsin dator i knäet och gör bland det tråkigaste man kan göra - betalar räkningar. Usch och fy. Inte nog med att man blir av med pengar och ser hur kontovolymen krymper och krymper utan det är ju också sjukt långa OCR-nummer och annat krafs som gör det hela ännu mer tråkigt.

Lite roligare blir det dock av att vi samtidigt sitter och pratar på Msn med varandra. Tönt-varning jag vet. Men vad gör det om det får betala-räkningar-depressionen att lätta lite?

Skrutten gör mig just nu alldeles varm i hjärtat av att skicka gamla bilder över gamla minnen. Eller gamla och gamla, inte gamla kanske, men de är ifrån en tid då vi var alldeles nyförälskade.

Som fallet brukar vara när man kollar på gamla bilder så sköljer minnena över en och nostalgin är ett faktum. Eller jag vet faktiskt inte om jag ska kalla det nostalgi, är bara en annorlunda känsla. Man tänker lite i tankar angående hur nya vi var för varandra en gång i tiden, fastän att vi känt varandra (fast som vänner) sedan lång tid tillbaka, men hur nya vi var för varandra i kärleken - och sedan till var vi är idag.

Då nya, nyfikna och kanske till och med lite osäkra på varandra och nu med hus, hund och är allt annat än osäkra på varandra. Nyfiken på Skrutten kommer jag dock aldrig sluta att vara.

Oj nu upptäckte Skrutten en massa bilder när han hade långt hår (det har ju kortats ner ganska så ordentligt nu) och som svar på frågan om han saknade det så svarade han ett bekymrat "jaaaaaaaa.... *suck* men det växer ju ut igen". Nog på plats att han får sig en puss på nosen, för han är ju faktiskt väldigt fin i sitt nya korta (kortare?) frisyr.

Och de där räkningarna blev faktiskt betalade de också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0