Denna staden är inte särskilt stor, och inte detta landet heller, eller inte ens denna värld för den delen

De senaste dagarna har jag fått några "omg vad denna världen är liten"-upplevelser. Var av två stycken av dessa är bloggrelaterade. Världen krymper säkert ännu mer just för att det finns så många bloggar och man på så sätt kan hitta folk på ett annat sätt och framför allt få en inblick i deras liv på ett helt annat sätt.

Först var det igår då jag surfade in på Isabel Adrians blogg (som var med i säsongspremiären av Svenska Hollywood Fruar i måndags) och då såg att hennes makes kollega i Swedish House Mafia - Sebastian Ingrosso - väntade barn tillsammans med sin fru(?) och när jag såg en bild på denna fruga så tänkte jag "men är inte det hon som är kompis med hon som var ihop med han som jag jobbade med där en gång i tiden...?". Och efter lite undersökningsarbete (tackar Google och diverse bloggare för hjälpen) så var det ju mycket riktigt den tjejen.

Lite överraskad (dock inte så säker på om positivt eller negativt) blev jag över min "ansiktsigenkänningsförmåga" och hur tusan jag kunde minnas vem hon var samt koppla ihop ledet. Tänk om jag kunde ha samma förmåga för juridiken (det får ju liksom bankas in istället) eller om något annat viktigare än vem som är vem i bloggvärlden?

Sedan hände nästan samma sak tidigare idag då jag läste en bekants blogg och denna bloggerska tipsade om sina favoritbloggar (mycket bloggar nu, jag vet...) och jag då kikar in på några av dessa. En av dem blir också en egen favorit, tills jag efter lite läsning börjar tänka "nej men hon är ju faktiskt ruskigt lik tjejen som han var ihop med... nej men så liten kan inte världen vara...".

Men så liten kunde världen visst vara då maken själv figurerade på bild lite längre ner på bloggen. Barn ska visst de också ha minsann. Ja ja så kan det gå när haspen inte är på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0