Varit på vift hela dagen

Redan under förmiddagen lämnades Strössel till lillebror som skulle vara snäll och passa henne under några timmar. Lillebror är faktiskt också tilltänkt som Strössels passare nummer ett om det skulle vara så att jag faktiskt landar ett jobb snart och inte kan vara hemma med henne hela dagarna. Om jag hittar/får ett jobb säger jag nu alltså... eller ska man kanske vara lite mer bestämd och säga när jag hittar ett nytt jobb...?

I vilket fall så passade lillebror Strössel när jag trotsade regnet idag och begav mig till Kristianstad för att möta upp fina Elin för en lunch. Vi landade på Fågel Fenix och jag tog deras fantastiska ceasarsallad (undra om jag har ätit så mycket andra saker än just den där ceasarsalladen på Fenix, lika gott varje gång helt enkelt) och sedan följde flera timmar av tjejsnack.

Elin presenterade mig också för butiken Organique som är det mest lika min gamla favorit Lush som jag hittat här nere. Lush har bara färska ingredienser i sina varor och deras ansiktsmask Love Lettuce är den bästa jag hittat hittills i mitt liv. Tyvärr finns Lush här i närheten, utan som närmst i Malmö, men Organique verkade faktiskt hålla måttet helt ok. Dock blev det ingen ansiktsmask inhandlad, men tre underbart doftande badbomber fick följa med hem istället. 


Badbomber från Organique i "smakerna" hallon, vanilj och jasmin/getmjölk.

Efter badbombsinhandlingen var det dags att bege sig hemåt igen. Fastnade hemma hos lillebror en stund när jag skulle hämta Strössel och blev bjuden på första glaset julmust för denna säsong. Älskar verkligen julmust. Sedan åkte jag hem till svägerskan min och kollade in all deras nya fina renovering, gosade med lille J och hans underbara kinder och sedan åkte jag och Skrutten ifrån city och begav oss ut på landet igen, fast först med ett stopp hos Skruttens pappa och hans fru som gav oss mat i magen i form av fläskfilégryta, kokt potatis och sallad, sedan hem till Hörvik.

Även Strössel hade en händelserik dag om man summerar den genom att få leka med nya leksaken och rastas på nya områden inne hos lillebror, sedan leka med en tax och en beagle, råka ramla ner för en trappa, leka med gran danoise (hur det nu stavas...), få tugga på ett väldigt stort märgben (anpassat för Bruce) och till slut få springa lös i en inhängnad trädgård.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0