Välkommen måndag

Det känns lite som om varje måndag startas med tanken "jisses är det måndag igen?" och lika så även denna måndag. Tiden fortsätter att springa iväg.

Helgen har varit riktigt härlig med roliga småevents, men framför allt mycket mys. Överlag har det varit en väldigt lugn helg, eller i alla fall för min del, Skrutten han vaknade med "lite ont i håret" igår. Inte så konstigt efter en "herrmiddag" som varat sedan tidig morgon och som slutade med ett telefonsamtal till flickvännen (mig) klockan två på natten om att vilja bli hämtad i Kristianstad där de var och klubbade.

Om jag inte känt mig som småbarnsmamma tidigare så gjorde jag det verkligen när jag var hemma själv med valpen under lördagen, när de flesta andra befann sig på ett dansgolv, fick stiga upp och packa in valpen i bilen mitt i natten och köra några sömndruckna mil och hämta festsällskapet runt tre-snåret.

Där sitter man i mysbyxor, osminkad, med håret i en rufsig knut och väntar i bilen som går på tomgång för att hålla värmen, under tiden som de andra står i partyoutfiten på nydansade ben och beställer nattamat på Burger King. Tilläggas ska att jag där i bilen upptäcker att mysbyxorna har ett hål på ena benet, inte ens hela mysbyxor liksom. Då börjar man undra vad som i hela friden hände... Vart är min apple martini?

Någonstans mellan hamburgare från Burger King och Skruttens ljudliga snarkningar så började jag undra om den där mysiga söndagen som jag hade i tankarna skulle gå förlorad. Kanske skulle den där promenaden och shoppingrundan bytas ut mot kaffe, alvedon och en oförmåga att röra sig från soffan? Hemska tanke.

Men icke. Igår var det mysigaste dagen på länge. Jag hade Skrutten alldeles för mig själv och vi spenderade dagen med att hela tiden göra vad som föll oss in för stunden. Någon eftersmak från gårdagens festligheter verkade inte presentera sig, även om Skrutten under shoppingstunden visserligen fick mutas med mat och vätskestopp för att inte det "onda håret" skulle komma tillbaka. Höjdpunkten var nog när vi satt tätt tätt tillsammans i soffan och laddade hem flera avsnitt av Så mycket bättreTV4 Play och avnjöt tillsammans med julmust och snacks. Energi laddades för flera månader framöver kändes det som.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0