Tröttmössa

Idag är jag vansinnigt trött. Trött, tröttare, tröttast. En liten valp som hade ont i magen och vaknade hela två gånger under natten är orsaken till tröttheten. Detta känns igen lite tycker jag...

I och för sig fick jag sovmorgon, och det var ju faktiskt Skrutten som gick upp med henne 05.10, men ändå så kämpar jag mot svidande ögon idag. Är nog kombinationen av att det också fortfarande finns lite sömnförlust kvar sedan helgen.

Men nu till något helt annat... För en av gånger i natt som jag väcktes ur nattsömnen så var det inte Strössel som var orsaken. Utan det var knackningar på ytterdörren. När jag vaknade av knackningarna så inleddes först en diskussion med Skrutten om vem som skulle gå upp och öppna. Tills Skrutten sa meningen "jag känner inte någon som knackar på under denna tiden på dygnet... jag vägrar..." då insåg jag att det faktiskt var mitt i natten.

Handen sträckte sig efter iPhonen och på displayen såg jag att klockan bara var runt två på natten. Då blev jag rädd på riktigt. Och helt plötsligt klarvaken.

Vem knackar på ytterdörren klockan två på natten...?

Skrutten fick upp och kolla, men efter en kontroll av både ytterdörren och en kik runt om genom fönstren, så fanns det ingen där. Man skulle ju kunna tro att man blir lugnad då... Eller...?

Nej men klart att man inte blir lugnad. Vem..? Vad..? Detta är ju faktiskt skitläskigt (för att tala klarspråk). Både Skrutten och andra har försökt lugna mina lättskrämda nerver idag genom att säga "det var säkert bara du som drömde". Men jag är helt hundra procent säker på att det inte var någon dröm.

Jag drömmer väldigt väldigt mycket, och känner därför igen skillnaden mellan när man vaknar av något från drömmen, läskigt eller inte, och när man vaknar av något utanför drömmen. Detta var det senare. Och det är inte första gången det händer heller, dock första gången i detta huset.

Behöver nog inte ens nämna att lampan den var tänd resten av natten. Lätt att somna om var det inte heller. Usch...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0