Sista fredagen i november

Och denna fredag startades med den roligaste av saker att göra - en städning - och ironin lyser så klart igenom. Nej, roligare saker kan man starta dagen med, helt klart. Fast denna städning, eller egentligen handlade det ju mer om iordningplockning, hade faktiskt ett visst syfte. Det är nämligen så att...


Skylt som sattes upp på vår tomt för snart en vecka sedan. Dock är det faktiskt inte så "på riktigt" än, och
det var varken vi eller en mäklare som satt upp skylten, utan bara en granne som skojat med oss lite. Mig
lyckades han i alla fall lura, för jag undrade vad killarna i kollektivet hade tagit för beslut utan min vetskap
egentligen.

Så nej, riktigt dags för försäljning av huset är det inte än. Men faktum är ju att det inom en snar framtid är aktuellt att lägga ut vårt hus för försäljning, hur konstigt det faktiskt än kan kännas. Och morgonens städryck hade just med detta faktum att göra. Fortsättning följer säkert snart.

Efter städningen så for jag in till city, för att jobba lite ostört på biblioteket, och började detta biblioteksbesök med att ganska så fort bege mig till Ritz för att möta upp Kajan för en lunch. När man spontanmöts så där som Kajan och jag gjorde idag (och där vi även fick en extra bonus när kära mor också kom och joinade på kaffet efter lunchen) så längtar jag faktiskt tillbaka in till city - i boendehänseende då alltså. Allt är liksom lite närmre, även om det fortfarande är i småstadstermer, men man kan liksom lite mer "springa över till varandra" här inne. Men men... Var sak har sin charm.


Fina Kajan spexar loss under lunchen. Kycklingsallad med pesto, soltorkade tomater och fetaost blev det
för oss båda. Vatten och kaffe till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0