November

Ja minsann, nu har vi bytt ut oktober mot november, ställt tillbaka klockan till vintertid och löven på träden blir färre och färre. Det kittlade lite i magen när jag precis kom att tänka på att det snart är dags att julpynta. Tänk advent, adventsljusstakar, kanske några änglar och ett sådant där ljus som räknar ner dagarna till julafton. Fast nu ska vi ju inte önska bort november innan den ens hunnit börja nästan.

Idag har den mesta av tiden spenderats inomhus, förutom några korta rundor med Strössel då så klart, och jag sliter mitt hår för att få klart något som borde varit klart för längesedan. Strössel ligger och trycker mot min sida och ger lite värme så här i höstrusket.

MAIF spelar även sin sista hemmamatch för denna säsong och funderingar finns att ta på sig varma kläder och åka ner till Strandvallen och se matchen ikväll. Dock ser det just nu lite osäkert ut barnpassningsfronten, lilla Strössel klarar sig inte så många timmar själv än, utan behöver någon som passar henne så fort vi ska vara borta en längre stund. Annars får det bli att beställa matchen och se den nere på projektorduken istället. Blir säkert bra vilket som.

Motion ska det också bli. Becka har inspirerat mig stort då hon har laddat hem en app till iPhonen som ger henne löpningsprogram som hon kan följa och som visar hur långt (och hur snabbt) hon springer och så vidare. Man kan visst ställa i den på vilket mål man vill uppnå och så lägger den upp ett passande program för just det målet.

Just nu börjar jag dock bli ordentligt hungrig för jag kom precis på att jag inte har fått någon lunch i magen, så det får bli det första att ta tag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0