Mitt på dagen

Regnet det smattrar mot fönsterrutorna, kan nästan inte förstå hur det kan regna så mycket som det har gjort de senaste dagarna. Till och med Strössel vägrar att gå utanför ytterdörren och ligger hellre ihopkurad här i soffan. Tidigare idag fick jag locka valpen med både godis och sockerlen röst för att hon skulle gå ut i alla fall på gräsmattan. Fast då gräsmattan låg praktiskt taget under vatten så var det en väldigt tveksam Strössel som satte ner en tass i taget.

Kaffekoppen är fylld till bredden, jag förvånas varje dag över hur mycket jag älskar denna dryck, samtidigt som jag försöker jobba undan så mycket som möjligt här hemma. Sedan försöker jag också få ihop logistiken kring ett besök i den kungliga hufvudstaden i december. Lovade i augusti att jag skulle komma upp senast innan jul, och den där julen närmar sig ju med stormsteg. Enda problemet är bara att den helgen som passar allra bäst (10-12 december) är precis samma helg som Skrutten ska åka iväg med arbetskamraterna för en skidweekend. Inga problem väl...? Jo, nu har vi ju en liten Strössel också att ta hänsyn till. Och det passar nog varken att ta med henne på en skidweekend eller att ta med henne upp till Stockholm direkt. Självfallet så är detta precis när Strössels passare nummer ett (min lillebror) är upptagen också. Det löser sig säkert på något sätt.

Det hade i alla fall varit underbart med en helg uppe hos vännerna i Stockholm, få snusa på nya lilla E, kanske dricka ett glas vin ute, springa i stadens alla butiker, får ta igen massor med kramar, hitta lite julklappar och bara få känna storstadspulsen.

Nu tillbaka till "att göra"-listan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0