Helgen som gått

Sitter här och lyssnar på hur vinden, eller kanske rättare sagt stormen, viner runt husknutarna. Kan inte riktigt komma ifrån känslan av "åh inte en sådan här vinter igen...", hur mysigt det än är när snön ligger fin och vit på backen utanför men Strössel och jag kryper tätt ihop här inomhus. Men minnena från förra vintern gör sig liksom lite påminda. Och med dessa minnen menar jag allt krångel som följer med vintern, eller i alla fall när vinter blir så barsk som den blev förra året.

Främst är det det där med att det plötsligt blir krångligt att ta sig någonstans. Det är liksom inte lika enkelt att bara hoppa in i bilen och köra från A till B. Det märks vart snöplogningen prioriteras främst, och inte är det här ute på landet inte, ju längre ut från city man kör desto värre blir det. Anledningen till att jag bekymrar mig något över detta är ju för att det ingår att köra en hel del mil varje dag i mitt nya jobb. Annars hade jag säkert inte brytt mig särskilt mycket alls.

Fast bra mysigt är det ändå, trots det där krånglet. Snön lyser upp och allt är inte lika grått längre, och när vädret är som det är så får man liksom lov att stanna inomhus och inte göra något särskilt alls. Mest mysa runt.

Under fredagseftermiddagen så inleddes helgen. Strössel var med Skrutten på jobbet hela dagen och sedan lämnades hon till lillebror för lite barnvaktande under eftermiddagen. Vi passade på att åka till Kristianstad för lite shopping. Ett rött läppstift var det enda som jag fick med mig, medans Skrutten fick med sig en helt ny vinterjacka. Det var härligt att bara få strosa runt. Strax efter 20 någongång kom vi hem och landade i soffan, med den där känslan i magen av att det hade varit en lång vecka, och med var sin pizza framför oss. Vi hämtade dem på vägen hem från shoppingturen, ifrån Hotel Edgars Lilla kök som har nyttigare (och ekologiska) versioner av pizzor.


Skrutten tog en med marinerad ryggbiff, champinjoner och färska tomater, på min fick det bli chevré, rödbeta
och karamelliserad lök. Till detta två sorters pizzasallad och ett glas rött vin.

Lördagen började som vanligt med ridlektion på Bokeslätt ridskola. Efter denna har jag fortfarande träningsvärk, vissa gånger är det faktiskt riktigt jobbigt, och denna lektion var en sådan. Efter ridlektionen begav jag mig till Kajans nya lägenhet där gänget hängde och hjälptes åt med golvläggning och allmänt renoveringsfix. Lägenheten kommer att bli fin, och till och med jag längtar tills allt är klart och vi kan mysa, baka eller bara slappa i Casa a la Kajan.

Efter en dag i renoveringens tecken så byttes det om inför kvällen, vi lämnade renoveringen och gick in i partytema istället. Det var tjejmiddag Taste som stod på schemat och därefter Skägg och lockars hårvisning, eller hårkavalkad tror jag de kallade det, på Grand. Både middagen och utgången därefter var fantastisk, även om den där hårvisningen inte var så mycket att se egentligen (om man nu ska vara helt ärlig) utan det var vårt dansmaraton på Grand som var det som verkligen gjorde kvällen.


Middagen på Taste. På tallriken helstekt fläskfilé med hummerbearnaise, potatisgratäng och citronsmör.
Till detta rött vin och underbart sällskap.


Under en liten paus från vårt dansande, toalettbesök och pudring av nosen. Mina fina tjejer - Kajan,
Nea och Elin.



Kommentarer
Postat av: Elin.

Tack för en uuur mysig lördag, snäckan. Du är så fin! Puss på dig! (Du får gärna skicka bilden på mig och Nea vid tillfälle ;)

2010-11-29 @ 15:33:00
Postat av: Suss

Åh sötnos! Tack själv! Bilden är skickad på mailen ;) Puss

2010-11-30 @ 14:19:44
URL: http://husnrtretton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0