God morgon!

Trots att klockan närmar sig tio så sitter jag fortfarande med kaffekoppen i handen och försöker vakna till. En natt utan särskilt god sömn har gjort att jag behöver alla kaffedroppar som jag får tag i idag. Det var drömmar som störde sömnen något. Många, intensiva och konstiga drömmar.

Det brukar nästan alltid vara så dagen innan (eller natten innan då alltså) som jag ska göra något viktigt, att drömmarna kommer och håller ett himla liv. I natt vaknade jag till och med några gånger och hann tänka "men hur ska det här gå egentligen...".

Så klart handlar det om att jag ska på viktigt möte idag som har med mitt nya jobb att göra (ryser till och med när jag skriver det så roligt känns det) och då finns det ju så klart massor av funderingar som åker runt i huvudet, och har gjort det de senaste dagarna. Idag är det nämligen dags att få till alla detaljer, skriva avtal och slutföra hela anställningsprocessen. Någonstans i mitt huvud spökar en otäck tanke över att "tänk om de bara skojar, tänk om  de säger - vad då gick du på den? - följt av ett långt skratt när jag kommer fram till mötet idag". Jag tänker till och med att jag redan har hunnit säga det till så många, till och med skrivit om det här, tänk vad pinsamt nu om det inte blir av, om de bara har skojat. Och ja, jag hör själv hur knäppt det låter, men ändå ack så svårt att skaka bort.

Efter mötet (som är ett eftermiddagsmöte) ska jag ta bilen rakt tillbaka mot Sölvesborg och har planer för kvällen med Skrutten. Dock vet jag inte vad dessa planer innehåller. Det är Skrutten som är i överraskningstagen och jag vet desto mindre. Det jag vet är att det är firande av det nya jobbet som det handlar om. Så middag på restaurang kanske? En valpfri kväll kanske?

Firande av det nya jobbet... Jag har fått jobb.... Helt galet egentligen. Äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0