Glada nyheter

Det blev faktiskt inte någon vanlig måndag igår, trots att jag absolut inte anade något annat när jag steg upp på morgonen.

Istället blev det en måndag med underbara vita liljor från Skrutten, fika hos lillebror och en underbar mor som bjöd på rosa champagne och framför allt ett glädjerus utan dess like.

Glada nyheter var grunden till allt ovan. Glada nyheter i form av nyheten att jag fått jobb. När telefonen ringde igår förstod jag direkt vad samtalet skulle handla om när jag såg numret på telefonens display. Magen isade till och jag fick en känsla av att "ja nu gäller det, antingen kommer detta bli en av årets bästa dagar eller så kommer det bli helt tvärtom...". Det var också precis då som jag verkligen förstod hur mycket detta betyder för mig.

När samtalet sedan slutade precis så bra som det bara kunde göra så var lyckan total. Jag är helt ärligt och uttryckligen väldigt väldigt glad över detta. Fantastiskt är vad det är.

Mitt under samtalet så höll jag nästan på att få en tår i ögat, fast jag kände att det kanske inte var läge att börja grina det första jag gjorde. Istället höll jag masken någon minut till, avslutade samtalet med en mötesbokning i kalendern och sedan sprang jag runt i huset och bokstavligen talat hoppade av glädje. Komiskt nog kom Skrutten hem tidigt från jobbet just igår och hamnade (lite oväntat) mitt i glädjestormens öga och självfallet blev han då främsta målet för hopp, pussar, kramar och glädjetjut.

För egentligen är jag det just det som jag är gladast för - mig och Skrutten - och vårt liv. För det senaste året har varit allt annat än lätt och turen har inte direkt varit på vår sida alltid, men nu minsann ska det bli ändring på det. Jag vet... Det kanske bara är ett jobb, men just nu känns det så mycket mer än bara det. Just nu känns det lite som... som... en bal på slottet.


Kommentarer
Postat av: Uppsalamaffian

Stort grattis!

2010-11-18 @ 18:33:13
Postat av: Suss

Tack!

2010-11-19 @ 10:19:49
URL: http://husnrtretton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0