Frukosten i magen

Strössel väckte mig som hon brukar göra varje morgon genom att hoppa på mig och bita och dra i håret. Och varför skulle hon sluta? Det fungerar ju varje morgon. Strössel har tråkigt och är framför allt hungrig och tycker att det är dags för mig att vakna.

Så klart så vill jag i de allra flesta fall fortsätta sova, och kan tycka att Strössel kan vara "något" irriterande som väckarklocka. Speciellt när det kommer till det där dragandet i håret. Men när hon buffar och kämpar för att få upp mig, och när man till slut vänder sig om och hon sätter sig ner i sängen, lägger lite undrande huvudet på sne och försöker avgöra om hennes väckningsförsök har lyckats så kan jag inte annat än le åt det lilla livet och masa mig upp ur sängen.

Mat till Strössel, kaffe till mig och så hoppa i gummistövlarna och gå en runda runt kvarteret.

Sedan kan det ju bli så att man är extra trött vissa dagar, som idag då nattsömnen varit si så där, och då råka lägga salamin och smöret i skafferilådan och brödet i kylskåpet. Sådant får man ta helt enkelt. Tur att det bara är Strössel som ser mig de där tidiga timmarna på dygnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0