Frukost


Kaffe med sojamjölk och grova "rostmackor" med Onsalakorv och hallonsylt. Kan
kanske låta som en något udda kombination - men ack så gott. Nya kopp och frukost-
fat hittade på loppis i tisdags.

Det blev inte någon särskilt nyttig frukost denna morgon. Havregrynsgröt är nog ganska så standard som frukost för min del, och känns nog lite bättre för samvetet än denna morgons frukost. Men eftersom en hund har velat ut klockan 3.14, 5.22 och sedan gå upp vid 6.30 så fanns liksom inte riktigt energin där för att tänka "äsch ska jag inte göra något lite nyttigare".

Mackor, frukostbullar eller bröd brukar det oftast bara få lov att serveras på lördagar eftersom jag då kliver upp på morgonen och direkt åker iväg för en ridlektion och sedan kommer hem nytränad i lagom tid för frukost. Har man ridit en sväng, eller tränat något annat för den delen, på morgonkvisten så gör det ju inte lika mycket om det slinker ner en macka eller två då och då.

Att säga att jag unnar mig det idag kan jag inte, för att "unna sig" något är bland de värsta uttryck jag vet (lång motivering finns) så dit tänker jag inte sträcka mig. Istället så simmar jag några extra varv i simbassängen ikväll. Punkt där.

Strössel ligger här bredvid mig och har nu somnat, ja precis - nu - sover hon. Jag gör allt jag kan (läs massor av kaffe) för att inte göra samma sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0