For a good cause...

Min fina vän Myran, som egentligen heter Anna, befinner sig just nu på andra sidan jordklotet - närmare bestämt i Colombia - där hon gör allt vad hon kan för att hjälpa till med några av världens orättvisor. För någon vecka sedan skickade hon ut ett mail på Facebook till sina vänner där hon bad om hjälp att hjälpa.

Självklart vill jag hjälpa till att sprida ordet och därför följer Myrans mail nedan och skulle det vara någon som har en slant över och vill att den slanten ska bidra till YMCA´s verksamhet för att hjälpa barn och unga så tveka inte att skriva en kommentar här i bloggen, eller maila till Myran på hennes Facebook här.


Jag och Myran, sommaren 2010.

Myrans mail:

TILL ALLA MINA UNDERBARA VÄNNER! Snälla, LÄS DETTA och SNÄLLA SNÄLLA, hjälp mig hjälpa!
by Anna Samuelsson on Monday, November 8, 2010 at 11:23pm

Hur?

Ge en liten del av månadslönen till min insamling! Det spelar ingen roll hur mycket. All hjälp är behövd. Är det helt tomt i plånboken redan kanske du ändå har en snäll mamma/pappa/kompis/morfar/granne/pojkvän/chef/annat som du kan berätta om min insamling för?


Varför?


För att...


65 500 barn i Bogotá är varje dag tvingade att jobba för att försörja sig och sin familj


25 000 barn i Bogotá har inte ätit på två dagar


12 000 barn i Bogotá sov på gatan inatt, utan en filt och utan att någonsin vetat betydelsen av kärlek


...mer än 5000 barn i Bogotá blir utnyttjade sexuellt i denna stund.


din hjälp behövs, och jag vet att du kan! Dessutom finns jag ju på plats för att kolla att pengarna verkligen kommer fram och gör skillnad.


Till vad går pengarna?


Pengarna kommer att gå till YMCAs verksamhet för att förbättra situationen för utsatta barn och ungdomar i Bogotá. För tillfället finns ca 10 projekt runt om i staden. Bland annat driver YMCA center dit barn får komma varje dag för att få mat, utbildning och inte minst en skyddad och säker plats för rekreation och avkoppling, kompletterat med familjerådgivning för att upptäcka, utreda och stoppa eventuella fall av övergrepp samt att länka till det formella utbildningssystemet. YMCA driver också projekt för att förebygga och stoppa barnarbete och sexuell exploatering av barn.


Skriv ett mail till mig här på FB om du vill hjälpa till och göra mig RIKTIGT glad. Jag lovar att fälla en glädjetår för varje krona och återkomma med video och bildbevis på vad dina pengar gått till. Om du undrar något eller bara vill veta mer är det så klart bara att fråga.


/Anna


Ps. jag saknar er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0