Det blir så mycket svårare att fuska

När man har skaffat den där Nike Running-appen till iPhonen som jag gjort. Igår valde jag ett tolv veckor långt program med som mål att kunna springa en mil ganska så obehindrat.

Idag var första löpningen på programmet och det blev helt plötsligt mycket svårare att fuska och strunta i att springa de där 4,83 kilometrarna som det var planerat, när det finns en app i telefonen som ständigt påminner om att det just idag är dags att snöra på sig löparskorna. Trots att benen kändes väldigt tunga och energin låg då det började bli ganska så sent på kvällen, jag visste att jag skulle missa Bonde söker fru och att den där middagen (som jag typiskt nog skulle ta två stora potatisar till) låg och vägde tungt i magen så gav jag mig ut i novembermörkret och sprang.

Fick faktiskt med mig Skrutten ut också,snäll som han är och med totalt vetskap om hur mörkrädd jag är. Vi sprang till slut totalt 4,96 kilometer. Ok, vi fick pausa i några minuter och "bara" powerwalka då jag hade håll på två ställen, men annars gick det helt ok.


Efter löpning, och dusch, tyckte jag att det var alldeles på sin plats med några godisbitar
och nya Chic.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0