Titta minsann!


Guntrum Riesling, ett vitt vin så sötsliskigt att man får beläggning på tänderna när det dricks

Dagens lunch blev en kebabsallad (ja jag vet att jag ignorerar det här med Beach 2010 gång på gång,) men jag lyckades tyvärr inte få med mig Kajjan på lunch ute och sedan så blev jag så himla sugen på Ali´s kebabsallad.

Och när jag stod och väntade på att den skulle packas ner i en påse så att jag kunde ta den tillbaka till lunchrummet på jobbet så ser jag en gammal bekant.

Guntrum Riesling fick följa med på en hel del fester under mina unga/yngre år (över 18 så klart) vill jag lova. Idag skulle jag nog inte ens kunna dricka en klunk om man så tvingade mig. Dels så smakar det förfärligt, och jag har tack och lov utvecklat mina smaklökar något de senaste åren, och sedan kan det nog också vara så att jag liksom gjorde av med min ranson av Guntrum Riesling då för några år sedan, och tur är väl det.

Men måste nog ändå säga att jag drog på smilbanden lite när jag stod där på pizzerian och väntade på min "sallad", minnena är många, roliga och fantastiska.

Och så fanns det ju så klart en del mindre fantastiska också, det handlar ju trots allt om billigt skräpvin. Tack och lov kan man idag skratta åt dem också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0