Sallad, bebis och fortsatt fint väder

Idag lyckades jag få med mig Skrutten och hans syster plus hennes lille son på lunch. Utbudet för lunchställen i denna staden lämnar ganska så mycket att önska, man tröttnar fort efter att ha varit på de flesta ställen några gånger. Men med fint sällskap så brukar det inte så spela så stor roll att salladen är precis lika tråkig som förra gången.

På schemat för kvällen finns löpning, grillning och familjemöte. Och ungefär i den ordningen ska det hela ske också.

Löpningen brukar vara ganska så svårt att få till. Under dagen tänks det "åh va skönt när jag kommer hem så ska jag springa" flera gånger. Men sedan är det precis som om det är något som händer under bilturen hem, energin för löpning eller att ens tänka löpning är obefintlig. Och skulle det vara så att man behöver åka inom affären också på vägen hem så är det nästintill kört. Då är energin definitivt slut.

Det är nästan som om man längtar efter den beslutsamhet jag hade förra våren när jag tvingade mig ut på löparrundor var och varannan dag, eller kanske i alla fall till den tid då Skruttens knä inte var fullt så illa, som det är nu, och han agerade personlig tränare och tvingade ut en på både det ena och det andra träningsuppdraget.

Eller vad sägs om att bara ta sig i kragen och göra det? Gnälla mindre och springa mer?

Sedan blir det grillning. Är en av de stora favoriterna med att årstiden nu är den rätta - grillning. Hade kunnat ätit grillat varje dag om det nu var så att man orkade tända grillen och pyssla med marinad och annat varje dag, vilket man kanske inte gör.

Efter det blir det familjemöte. Vad då "vad då familjemöte?"? Det har väl alla? Man liksom tar någon timme varje vecka, håller denna tid avsatt för familjemöte, där går man igenom saker som bör gås igenom på just familjemöte - som kanske sparande, semesterplaner, matlistor - inga konstigheter.

Eller så bör man inse att det har gått "lite" för långt med vuxenpoängen när man sysslar med saker som familjemöten, matlistor, icabonussamlande och rysningar i magen när Buffé-tidningen kommer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0