Mellanlandning

Har precis landat med rumpan i den stora soffan hemma i huset. Om jag inte redan nämnt det så gör jag det nu - i huset har vi ungefär världens härligaste soffa - den är stor nog att rymma nästan femton personer (faktiskt testat), är 4,20 meter lång och nästintill omöjlig att komma ur när man väl satt sig.

Fast idag blir det att snart få ur rumpan ur den igen för jag ska möta upp Kajjan för att ta oss till stallet en runda. Men den avslappnade kroppen just nu avslöjar att det kanske inte kommer att bli helt lätt att ta sig upp igen. Fast är det för att åka till stallet så är det värt det i och för sig, häst är bäst.

Annars så har det jobbats och njutits av värmen som solen gett idag. Solen kanske inte höll sig framme riktigt hela dagen, och på vägen hem från jobbet kom faktiskt lite regn, men när jag gick från jobbet och kom ut så var luften riktigt varm och allt påminde om sommar. När jag kom till bilen så var luften riktigt kvav där inne och ratten var härligt uppvärmd.

Ni vet det som man kanske kommer att irritera sig på om några månader? Att det inte går att andas i bilen när man stiger in i den och ratten är alldeles för varm för att hålla i. Men nu är det fullständig njutning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0