Måndag

Helgen är över och en ny vecka har börjat. Kan inte förstå att det går i sådan rasande fart ibland. Imorgon är det liksom juni. Helt sjukt egentligen.

Dagarna som gått har varit alldeles fantastiska. Och för att citera Skrutten i lördags omkring 11-tiden:
"Varit och ridit på morgonen, nu ligger du i badet och läser tidningen med ansiktsmask på och ett glas juice vid sidan om och snart ska vi klä upp och och gå på bröllop - inte så illa just nu va?".

Och ja, sämre kan man ha det. Bröllopet blev så där fantastiskt bra som det bara kan bli ibland. En underbar ceremoni nere vid havet (och mitt i en hage) och solen lyckades precis bekämpa de mörka regnmolnen och vi fick istället njuta av värme och sol. Och inte ett öga var torrt när brudparet talade om deras kärlek till varandra.

Tyvärr så visade det sig på kvällen att det absolut inte är sommarvärme än här hemma. Det blev faktiskt ganska så kallt. Men vad gör det när man kan dansa sig varm? För det var nog det enda som inte var tiptopp med kvällen, allt annars var så vansinnigt roligt och det blev en hejdundrande fest långt in på småtimmarna. Till och med Skrutten, och hans knäskydd dansade loss på dansgolvet. 

Och igår var det ju Mors dag, som vi firade med turné runt till våra olika mödrar. Min egen mor hade vi (nog) lyckats lura att vi hade glömt bort självaste Mors dag, för vi hade totalignorerat att det ens skulle inträffa under helgen. Nu råkar just min mor vara en av de mest svårlurade människorna i Sverige, hon brukar kunna lukta sig till hemlighet och bus som ligger på lut, men lite förvånad blev hon nog när Skrutten och jag överraskade med blommor och pizza igår. 

Pizza var ett ganska så bra val igår. För kan erkänna att vi nog var "lite" trötta igår både jag och mannen i mitt liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0