Måndag - ny vecka, nya tag?

En sak ska jag säga och det är att denna måndag startas med att vara så himla trött, ögonen svider och energin tryter. Det "kan" ju vara för att jag bestämt skulle stanna uppe med killarna igår och kolla på två filmer i rad. Klockan tickade en bit efter midnatt innan mina ögon slöts för natten.

Och jag kan lova att om ens pojkvän har vid filmtittandet har sagt "men ska vi verkligen kolla på en till? Tänk nu på att du faktiskt ska upp tidigt och till jobbet imorgon..." så får man höra det när man desperat överanvänder snoozeknappen morgonen efter. Lite "vad var det jag sa" över hela situationen. Han är så vuxen min Skrutt.

Som han fick tjata upp mig stackars Skrutten. Och jag kunde ungefär gjort vad som helst för att få tyst på honom. Sparka ut honom från sovrummet, ge honom tusen kronor för fem minuters tystnad, lägga en kudde för munnen på honom - ja förslagen i mitt huvud var många.

Så klart så utförde jag inga av dem. Speciellt inte när Skrutten är så snäll att han går upp och gör frukost och sätter på kaffe till mig.

Det känns lite som om tiden bara sprang förbi denna helgen. Men det har bland annat hunnits med shoppingtur, fredagsmys, dop, spelkväll, installation av spabadet och ridning gånger två.

Det senare var en fantastisk upplevelse. Först blev det ridlektion i vanlig ordning under lördagsmorgonen och jag hoppade ett hinder igen(!), det såg minst lika lite graciöst ut denna gången - men jag vågade i alla fall. Sedan igår så anmälde jag och Kajan oss för en uteritt och begav oss tillsammans med cirka tio andra ut på en ridtur på Ryssberget.

Vädret kunde inte blivit bättre under denna ridtur, tror till och med att nosen fick lite solbränna under de två timmar vi var ute med hästarna, och känslan av att galoppera fram på en skogstig var... alldeles... alldeles... underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0