Dagen...

...har spenderats i Malmö/Lund. Skrutten skulle få sitt ben avgipsat och så passade vi på att hälsa på vännerna som är tillfälligt bosatta i Lund.

Fast vi hälsade i och för sig inte på i Lund, utan möttes upp i Malmö för en lunch.

Vi skulle mötas på Gustav Adolfs Torg. Så klart var jag tvungen till att göra den lilla stunden av väntan till en tävling mellan Skrutten och mig. Den gick i all sin enkelhet ut på att den som såg vännerna först skulle göra "sitt" ljud. Mitt ljud var pling.

Så när jag får syn på vännerna blir jag (självklart) så exalterad att jag fullkomligt skriker "pling pling pling". Skrutten skäms när alla runt oss stirrar förvånat, jag skäms någon minut senare. Första minuten var jag mest glad för att jag vann.

Lunchen var sedan väldigt väldigt mysig. Det förtärdes fläskfilé med pommes och efter detta blev det en runda till glassbuffén. Ja, ni hörde rätt, glassbuffé. Man fick ta mjukglass alldeles själv och sedan välja vad man ville bland strössel och toppings. Fantastiskt var vad det var.

Dessvärre så glömde jag bort under detta glassinferno att jag skulle en sväng till Nova Lund för att leta efter bikini under eftermiddagen. Kan meddela att det inte var en trevlig upplevelse att prova bikini i provhyttens beryktade ljus efter den lunchen.

Det lovades dyrt och heligt att jag minsann skulle skärpa mig lite på onyttighetsfronten. Att jag och Skrutten sedan åt på Mc Donald´s på vägen hem och att jag nyss stämde in i de övrigas Piggelin ätande, det är en annan historia.

I bilen på vägen hem så drabbades jag av någon kombinationssjuka av trötthet och uttråkning. Skrutten, som den ängel han är, arrangerade då en liten musiklek i all Så ska det låta ära.

Ibland undrar jag hur tusan jag skulle klara mig utan den där Skrutten, antagligen inte alls lika bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0