Uppe med tuppen

Tuppen vaknar väl klockan sju, är det inte så? I så fall var jag i alla fall uppe med tuppen. En envis sambo tjatade upp mig, trots att jag helst av allt bara ville ligga kvar under täcket och stänga ögonlocken igen.

Fast nu, när jag sitter klar för jobbet framför Nyhetsmorgon och lugnt dricker kaffe, så tycker jag att det där tjatet från Skrutten var riktigt bra. Det verkar som om mina stressmorgonar från förr är som bortblåsta. "Ganska" skönt om jag får säga.

Idag väntar bara halvdag på jobbet, sedan blir det uppsats för hela slanten. Handledaren hörde av sig igår (efter tre veckor sedan senaste inlämning *host host*) och sa att det bara var att köra på. Så det ska jag göra. Det blir dock ingen diplomeringen för min del, det går inte att bli klar till den 12 mars helt enkelt. 12 mars är slutdatum för att få vara med på Juridiska institutionens diplomeringsceremoni i april. Drömmen var ju där ett tag att kunna vara med på diplomeringen och sedan ha gemensam mottagning med vännerna som också tar examen nu i vår. Men så blir det alltså inte.

Men vet ni vad? Istället blir det examensfirande på vårkanten här hemma i Blekinge, och så ska jag bjuda ner (läs tvinga ner) Stockholms-vännerna på besök. Och det skulle verkligen vara alldeles alldeles fantastiskt.

Nu - jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0