Underbara fredag

Fredagen började med en klippning av det slitna håret, egentligen gjordes inget speciellt men det är skönt med fräscha nyklippta toppar. För övrigt så börjar håret bli riktigt långt, något jag aldrig har kunnat ha innan. Dels för att det alltid har känts för tunt för att ha långt och sedan för att jag alltid har tröttnat kring axellängd och klippt av det.

Sedan känns det lite läskigt att klippa i det, nu när det blivit långt äntligen, man blir lite rädd när man ser hårtestarna som hamnar på golvet. Efter att jag klippt mig känns det alltid som om frisören har kapat halva längden på håret och ingenting finns kvar. Så är det ju självfallet inte, frisören vårdade ju mina fina hårstrån med stor försiktighet, det är ju bara min lilla hjärna som spelar mig ett spratt.

På vägen hem igen så hamnade jag i en av stadens butiker och "råkade" shoppa igen. Men visst är det mer ok när det inte bara är till mig själv? Det blev i alla fall var sin mössa till mig och Skrutten (sådan där "Bad Hairday" från Rut m.fl.) och sedan en liten present till bebisen i familjen.

Nattsömnen har varit si så där, har ju sovit bredvid en kamin som varvat snarkande med feberyrande. Stackars Skrutten har åkt på en riktig influensa. Även om han ligger här hemma och är sjuk så är det ganska så lyxigt att få ha honom hemma och inte iväg på något jobb eller jobbandes i huset. Om man nu får lov att njuta lite när någon annan är sjuk. Fast hur vi ska hinna med allt som vi måste hinna med i helgen är en gåta. Men det löser sig säkert.

Nu är det snart dags att vandra ner på byn igen för en fika med några vänner - mycket mycket mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0