Söndag på soffan

När Skrutten åkte iväg till huset nu på morgonen så flyttade jag ut täcket och kuddarna till soffan och vaknade till med Nyhetsmorgon på TV:n. Sedan "råkade" jag fastna här lite.

Tyvärr stod de överblivna snacksen från gårdagens lördagsmys alldeles för nära på soffbordet. I och för sig stod colan inte så nära, utan i kylskåpet, men man kan ju inte äta frukostchips och frukostchoklad utan cola light.

I huset pågår just nu köksuppsättning för fullt samt byggande av trappa. Helt sjukt att killarna faktiskt kan bygga en trappa själva. Eller de har ju byggt ett helt hus själva... Men en trappa känns liksom som lite finlir på något sätt. Duktiga är vad de är.

Gällande köksuppsättningen så gjorde jag faktiskt hela ett stycke skåp igår. De är från Ikea så det medföljde ju en manual (eller vad heter de där grejerna man följer?) men ändå, ganska bra jobbat väl? Även fast jag var där hela dagen igår så var det ungefär det jag hjälpte till med, annars satt jag mest och drack julmust (fantastiskt att det fortfarande finns i butik) och kollade när de riktiga kökssnickarna arbetade.

Som när de sågade i baksidan av fel skåp, det skåpet skulle ju vara i tvättstugan och skulle inte alls ha någon bortsågad bit för att passa in eluttag på baksidan, eller när den måttbeställda bänkskivan inte alls passade. Ok nu kanske jag är lite taskig, för de är ju egentligen superduktiga, men lite kul är det faktiskt.

Ännu mer roligt är att iaktta byggarna när de jobbar. Och inte då för deras byggkunskaper, utan för den höga nivån av trams som pågår när dessa bästa vänner jobbar. De behöver inte ens prata med varandra, tramset och skämten liksom går in i varandra helt utan verbal kommunikation. Som publik till det hela är detta mycket underhållande, och som flickvän och vän till det hela så kan man inte tycka annat än att de är gulliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0