Snart frukost...

Sitter och försöker bli hungrig. Är överlag ingen stor frukostätare (om det inte handlar om hotellfrukost) och det kan vara ganska så knepigt att få i sig mat på vardagar. På helgerna så kan det vara lite lättare, då har man liksom lite mer tid på sig.

Att jag är lagom sugen på frukost just idag kan nog ha att göra med att det förtärdes kebab ganska sent här hemma igår kväll.

Min och Skruttens nya grej är att laga mat här hemma utan att äta den. I måndags var det en kyckling som höll på att passera bäst-före-datum och igår var det köttfärsen som var på väg att göra samma sak. Då får man helt enkelt laga upp det. Men i måndags hade Skrutten redan ätit och jag ville bara ha några mackor så kycklingen fick hoppa in i kylen efter tillagning, igår var vi och jobbade i huset till sena timmen och kunde därför inte vänta på att någon mat skulle bli klar, snabbmat kändes som det snabbaste valet. Alltså fick vi laga köttfärsen efteråt och sedan slänga in i frysen...

Nog om detta!

Idag är det "halvdag" för mig på jobbet och efter det ska jag... Jag vet faktiskt inte riktigt vart jag ska börja. Det finns ungefär tusen saker att göra. Det bästa vore nog att åka och köpa flyttlådor. Och sedan börja packa. Den där flyttdagen närmar sig med stormsteg, även om många inte tror oss och vi själva kanske inte heller tror det när vi är på bygget och ser allt som är kvar att göra. Men det ska gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0