Månadslöfte

Månadslöfte är någonting som man kan köra om man liksom tycker att nyårslöften inte riktigt räcker till, eller kanske att nyårslöften ska hållas så länge - de ska ju hållas ett helt år - så kom jag på att man istället kan använda månadslöften.

Då blir de ju lite kortare i tid, kanske lite lättare att hålla, och sedan så får man ju prova på hela tolv löften under året. Tyvärr kan jag inte komma ihåg vad som lovades i januari, men februari var ju som bekant att inte äta godis. Och jag har faktiskt klarat det - vilket jag inte trodde att jag skulle göra.

Fusk har inträffat vid några tillfällen
Malmö 13/2 - Brownie till dessert vid en tre-rätters på restaurang Victors på Lilla torg
Malmö 14/2 - Chokladboll på Espresso House
Lörby 27/2  - Chips till Melodifestivalen

Den där brownien och chokladbollen var under min och Skruttens weekend till Malmö och det kändes helt enkelt för trist att inte fuska lite. Chipsen var väl kanske lite onödigare, speciellt med tanke på hur nära slutet det var, men vi glömde dippen (till mina grönsaker och dipp) hemma i lördags när vi var hemma hos Skruttens pappa och kollade på Melodifestivalen - det sa *krasch* i mitt huvud och Skrutten tyckte att det var på sin plats att jag fick fuska med chips. Annars hade jag suttit där med ett glas vatten när de andra festade på chips och läsk. Kanske lite svag karaktär, men ändå.

På grund av ovan nämnda fusk så får jag hålla ut till på fredag innan jag ska äta godis igen - och vem vet, jag kanske inte kommer att vilja äta godis igen?

Eller... ok nu kanske jag inte ska ta i. Har ju trots allt skrivit in "godisregn" i kalendern på fredag.

Månadslöftet för mars innehåller inget Beach 2010-tänk utan har egentligen ingen förankring till något viktigt alls. Jag ska helt enkelt tävla i varje tävling som jag ser. Tänk vad många tävlingar man ser på TV eller i tidningar - dessa ska jag delta i. Med viss reservation för vad jag själv tycker är ok att tävla om då så klart.

Kan väl bli spännande?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0