Lunch

Igår åt jag riktigt god lunch med Kajjan ute på byn. Vi gick iväg och satte oss på Richard - en trappa ner och njöt av vällagad kyckling och andra godheter, samtidigt som vi avhandlade de mest aktuella ämnena och sedan några till. Precis så som en lunch ska vara. 

Fast  man kan ju inte äta "ute" varje dag, nej ibland får det bli medtaget. Detta brukar inte vara stort nedköp -om man har matlåda hemifrån och det kanske sitter någon kollega i fikarummet samtidigt eller om det finns någon rolig tidning att läsa.

Men! Nedköpet kommer när det inte finns tid eller möjlighet att ta med någon matlåda, utan istället får man stressat ta sig till Konsum och köpa en Kelda-soppa och denna visar sig vara äck... ok - mindre god. Den orientaliska soppan har jag smakat och den var det inget konstigt med, men deras sparrissoppa! De ska nog egentligen inte få kalla den sparrissoppa - den smakade ingen sparris, bara salt. Saltsoppa var vad det var.

I övrigt så gick det bra att vakna i det nya huset idag. Kändes kanske lite tomt och ovant, men framför allt så kändes det härligt. Härligt att få sminka sig i ett riktigt badrum, härligt att ha en toalett, härligt att kunna sätta på radion och ta morgonmackan vid fönstret och vila ögonen på utsikten mot havet.

I och för sig hade jag varken osthyvel, tallrik eller glas till frukosten - men det löste sig med plastglas som jag hittade i en låda och mjukost på tub som jag hittade i kylen och vem behöver egentligen tallrik till mackan? Det var nog bara något joks som mammorna tutade i oss när vi var små.

Lite annorlunda var det när jag idag upptäckte en ny höjd av trötthet - jag kunde inte komma på vilken dag det var när jag vaknade. Visste att det handlade om tisdag eller onsdag, för jag har ju varit på jobbet, så måndagen måste ha varit här. Det kom bara inte.

Jag fick vänta tills jag var på jobbet och kunde kolla kalendern - det är ju onsdag så klart! (tror jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0