Heltidsjobb x 2

Idag har varit en till "sådan där" dag. En sådan där dag då det är fullt upp hela tiden. Det var ju en hel del sådana dagar innan jag fick lite vila i några dagar, om man nu kan kalla vinterkräksjukan för vila.

Annars har dagen sett ut ungefär;
- började jobba vid åtta: var kanske lite groggy efter att ha varit borta nästan hela förra veckan, dock var det skönt att vara tillbaka och back in business som de där jänkarna brukar säga

- fick rycka ut till lokalkontoret vid elva: det behövdes lite hjälp där ute istället, så jag fick andra arbetsuppgifter för dagen och med detta medföljde att vansinnigt tempo - fast egentligen så gillar jag bara det...

- tillbaka till huvudkontoret vid 16: hann ungefär bara plocka ihop det som jag börjat med under morgonen, sedan kom Skrutten och hämtade mig

- åkte ut till lagret där Uppsala-möblerna förvaras: de som vi slängde av i snöstormen där i januari någongång, de stod kvar så fint så, vi hämtade med oss lite smått och gott som skulle målas om (vitt)

- till XL-Bygg: och här inhandlades det garderobsstommar, eller ELFA-system kanske de hette, jag har lärt mig så många byggtermer men de snurrar runt i en salig röra i mitt huvud just nu

- till Mia´s Färg: handlade färg till möblerna som skulle målas om, och så tog vi med oss ett tapetprov för att testa i köket

- till huset: och där städade vi som vi aldrig har städat förr, nu är det första gången som det ser ut som ett hus och blivande hem och inte en byggarbetsplats, sedan hann vi med att grunda möblerna en gång med vit häftgrund också innan klockan slog tjugotvå och vi tyckte att det nog var smartast att åka hem och vila ögonen - för imorgon börjar allt om igen...

Imorgon är det garderobsbygge och finliret på möblerna som står på "husbyggarschemat". Jurist, IKEA-köksmontör, städare, möbelmålare, jag det är många yrken som kan spikas upp på CV:et nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0