Ensam eller egentid?

Skrutten har åkt på äventyr i Malmö med jobbet. Väl förtjänat äventyr måste jag säga. Fast än att jag och Skrutten absolut är självständiga individer så är vi ju ändå sambor. Och när den ena sambon inte är hemma så blir det helt plötsligt lite ensammare för den andra sambon...

Nu är jag ju rejält van vid det här laget egentligen för han är ju en ganska upptagen man den där Skrutten och jag kan egentligen inte komma ihåg när han senast bara gick hemma och skrotade. Nej, antingen jobbar han på jobbet eller så jobbar han på huset. Men vanligtvis har jag också jobbat och det brukar inte heller vara fråga om fredag. Så idag känns det kanske lite annorlunda.

Men när dörren stängdes efter att vi pussats hej då där på morgonkvisten så kom egentiden svischandes mot mig. En sådan egentid som kan vara ganska så nice när man är sambor, sådan egentid som kan användas till att göra allt det där som man kanske inte vill göra under gemensamhetstid. Sådant där "underhåll" som man gärna vill göra, men som samtidigt på något mirakulöst sätt aldrig ska märkas att man gör.

jag har nu skrubbat ansiktet och lagt ansiktsmask, gjort pedikyr, smörjt in fötterna i olivolja, målat naglarna superrosa, druckit flera alldeles för stora koppar kaffe, kollat på Supernanny med en tår i ögonvrån, surfat runt på otaliga bloggar, läst nya Elle med högsta koncentration, städat i heels (ingen finns ju här för att tala om hur dumt det ser ut), redan nu gjort klart dippen och grönsaksstavarna som ska få förtäras utan konkurrens till kvällens Let´s Dance.

Fast... med risk för att toffla till det hela nu så måste jag ändå erkänna att jag just nu sitteruppkrupen i soffan (med ännu en kopp kaffe)med Skruttens tröja på mig. Och då inte bara för att den är värmande så klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0